Land Rover Defender

Uw Defender verdient een specialist.

Een betrouwbare partner die onafhankelijk kijkt naar uw Landrover Defender.

ET Coevorden is een van de grootste onafhankelijke specialisten voor uw Landrover Defender.

Gedegen kwaliteit wordt geleverd door onze ervaren monteurs.  De  Landrover Defender kent voor hen geen geheimen.

U kunt bij ET Coevorden uw Landrover laten:

  • ·         Aanpassen,
  • ·         Ombouwen,
  • ·         Repareren
  • ·         Onderhouden

Dit gebeurt met veel kennis en de modernste gereedschappen en technieken.

LandRover Defender  onderdelen en accessoires.

Bij ons vindt u ook een groot assortiment aan onderdelen en accesoires voor uw Landrover Defender. De meest voorkomende onderdelen zijn standaard op voorraad. Andere onderdelen voor uw Defender leveren we u snel, wij worden meerdere malen per week bezorgd door onze leveranciers. We versturen de onderdelen per post of transportdienst of u haalt ze bij ons aan de balie.

U kunt ons (tijdens kantooruren) altijd bellen voor extra informatie op nummer 0524-518029. ET Coevorden is zeer servicegericht.

Geschiedenis van de Landrover Defender.

In 1989  verscheen de eerste echte Landrover Defender. Maar een echte verrassing was dit niet aangezien het alleen een naamsverandering betrof. Als in 1989 de Discovery wordt geïntroduceerd ontstaat de behoefte om duidelijker te zijn in de naamstelling van de verschillende modellen. De al sinds 1983 geïntroduceerde One-Ten en de Ninety (1984) worden omgedoopt tot de Defender 110 en Defender 90. De 127 wordt omgenummerd naar de 130.

De jaren daarna worden veel zaken aan de auto veranderd. Andere motoren, turbo, injectie etc. De Defender ontwikkelt mee met zijn tijd. In 2007 komt er pas een nieuw model van de Defender.

De 4 cilinder Ford DuraTorq drijft hem aan en heeft hiervoor 122 bhp en 360 Nm (was 300 Nm) te verdelen. Dit vermogen wordt door een 6 versnellingsbak overgebracht naar de wielen. De opgegeven topsnelheid is een respectabele 132 km/u. De auto is hierop begrensd door de fabrikant.

De nieuwe motor heeft een andere vorm. Hierdoor wordt de grootste uiterlijke wijziging van de nieuwe modelserie veroorzaakt. De bult op de motorkap, inmiddels powerbulge gedoopt. Andere wijzigingen zijn het verdwijnen van de bankjes en stoelen die zijwaarts geplaatst zijn en de openingen onder de voorruit.

Er zijn genoeg wijzigingen aan het nieuwe model maar het is voor de liefhebber nog steeds de vertrouwde Defender. Hiermee is de Defender een van de weinige icoonen uit het verleden die u nu gewoon nog nieuw kunt kopen. De basis is nog niet veel anders dan die waarmee de auto in 1948 op de markt kwam. Nog steeds is de Defender een ideale auto voor moeilijk begaanbaar terrein of het betere aanhanger trekken.