Range Rover

ET Coevorden,  specialist in Range Rover

E.T. Coevorden is een betrouwbare partner voor uw Range Rover. Wij zijn een onafhankelijke specialist. Door onze gedegen en vakbekwame aanpak zijn wij hierin uitgegroeid tot één van de grootste van Nederland.

Ervaren, gemotiveerde monteurs welke uw Range Rover door en door kennen. Het onderhouden, aanpassen, ombouwen en repareren van een Range Rover is voor hen dagelijks werk. Onze garage is hiervoor uitgerust met het modernste gereedschap en beschikt over de laatste diagnose technieken.

Range Rover  onderdelen en accessoires.

Naast onze moderne werkplaats beschikken wij over een efficiënt magazijn waar de meest voorkomende onderdelen voor alle LandRover en RangeRover modellen op voorraad liggen. Per week krijgen wij onderdelen aangeleverd van ondermeer Allmakes, Outback Import,Rhino Rack en Scorpion Racing. Hierdoor  kunnen wij snel de door u gevraagde (speciale) onderdelen en accessoires leveren. De onderdelen zijn bij ons af te halen of per post of met een transportdienst te verkrijgen.

ET Coevorden is zeer servicegericht en u kunt ons (tijdens kantooruren) dan ook altijd bellen voor extra informatie op nummer 0524 – 51 80 29.

Geschiedenis van de Range Rover.

In 1970 verschijnt de Range Rover Classic . De introductie van de Range Rover was enorm een succes, dit had lange levertijden tot gevolg. Hierdoor was een tweedehands Range Rover in de beginjaren duurder dan een nieuwe. Zesentwintig jaar lang is de auto in produktie geweest. In deze tijd veranderde de auto van een luxe terrein auto tot een limousine met voortreffelijke offroad kwaliteiten.

In het begin van de jaren vijfig bouwde Land Rover al eens een prototype dat de naam Road Rover meekreeg. Dat het nooit tot produktie kwam doordat de auto te lomp en te oubollige was.

Halverwege de jaren 60 werd er een nieuwe poging ondernomen. Het doel was een terreinauto te bouwen met het comfort van een personenauto. Dit werd mogelijk gemaakt door de tot dan toe gebruikelijke bladveren te vervangen door soepele schroefveren. Door automatische niveauregeling voor de achterzijde toe te passen kon ook in een behoorlijk laadvermogen worden voorzien.

In de jaren tachtig werd de Range Rover van steeds meer luxe voorzien. Van stoffen bekleding tot een tal van elektronische snufjes. Er kwam een vierdeursversie, een automaat en een handgeschakelde met vijf versnellingen. Na een produktieperiode van bijna 26 jaar rolde de laatste Range Rover Classic 1996 van de band.

Range Rover Sport.

In 2005 kwam Landrover met een compleet nieuwe, sportieve ´touring´-SUV op de markt, de Range Rover Sport. Deze prachtige wagen beschikt over zeer dynamische capaciteiten gecombineerd met superieur comfort en raffinement. Daarmee bestaat het Land Rover programma nu uit vijf modellen.