Motor type
4 cilinder in lijn
onderblok en cilinderkop van gietijzer
1 centrale nokkenas
2 kleppen per cilinder
mechanische klepstoters met rollen en stoterstangen
in de lengterichting voorin geplaatst
Boring 90.47 mm
Slag88.90 mm
Cilinderinhoud2286 cc
Compressieverhouding23.00:1
Aantal hoofdlagers3 of  5
Materiaal hoofdlagersKoper/lood met tin bekleed op staal
Materiaal drijfstanglagersLood-indium op staal
Aantal zuigerveren per zuiger3 compressieveren, 1 olieschraapveer
Dimensies
Diameter hoofdlagertap63.487-63.500 mm
Minimale afslijpdiameter hoofdlagertap62.480 mm (afslijpen uitsluitend toegestaan bij gesmede krukassen en dus niet bij gietijzeren krukassen)
Diameter drijfstangtap58.720-58.733 mm
Minimale afslijpdiameter drijfstangtap57.700 mm (afslijpen uitsluitend toegestaan bij gesmede krukassen en dus niet bij gietijzeren krukassen)
Radiale speling hoofdlagers0.020-0.063 mm
Radiale speling drijfstanglagers0.019-0.068 mm
Axiale speling middelste hoofdlager0.05-0.15 mm
Axiale speling drijfstanglagers0.20-0.30 mm
Ondermaat hoofdlagers0.254 mm (0.010”), 0.508 mm (0.020”), 0.762 mm (0.030”) of 1.016 mm (0.040”)
Ondermaat drijfstanglagers0.254 mm (0.010”), 0.508 mm (0.020”), 0.762 mm (0.030”) of 1.016 mm (0.040”)
Overmaat zuigers0.254 mm (0.010”), 0.508 mm (0.020”), 0.762 mm (0.030”), 1.016 mm (0.040”) of 1.524 mm (0.060″)
Type pistonpennengeheel zwevend
Passing pistonpennen in zuigerlichte drukpassing
Speling pistonpen in zuiger0.0076-0.0178 mm
Speling onderzijde zuiger in boring0.111-0.134 mm
Speling compressieveer nr 1 in groef0.06-0.11 mm
Veerslot compressieveer nr. 10.35-0.50 mm
Speling compressieveer nr 2 en 3 in groef0.06-0.11 mm
Veerslot compressieveer nr. 2 en 30.25-0.38 mm
Speling olieschraapveer in groef0.038-0.064 mm
Veerslot olieschraapveer0.38-1.14 mm
Lengte inlaatklep116.38-116.58 mm
Lengte uitlaatklep116.89-117.09 mm
Zittinghoek inlaatklep45 graden
Zittinghoek uitlaatklep45 graden
Klepkopdiameter inlaatklep39.16-39.26 mm
Klepkopdiameter uitlaatklep33.32-33.42 mm
Klepsteeldiameter inlaatklep7.891-7.904 mm
Klepsteeldiameter uitlaatklep8.661-8.674 mm
Klepsteelspeling inlaatklep0.033-0.048 mm
Klepsteelspeling uitlaatklep0.058-0.073 mm
Lichthoogte inlaatklep9.85 mm
Lichthoogte uitlaatklep10.26 mm
Inlaatklep openingsmoment16° VBDP
Inlaatklep sluitmoment42° NODP
Inlaatkleppiek103° NBDP
Uitlaatklep openingsmoment51° VODP
Uitlaatklep sluitmoment13° NBDP
Uitlaatkleppiek109° VBDP
Oliedruk smeeroliepomp2.50-4.75 bar bij 2000 tpm bij warme motor
Afstelgegevens
Ontstekingsvolgorde1-3-4-2
Cilinder nr. 1voorzijde motor distributiezijde
Afstel merktekensop krukaspulley en vliegwiel en kettingwielen
Inspuitmoment SII en IIA14 graden VBDP
Inspuitmoment SIII13 graden VBDP
Openingsdruk verstuivers135 atm.
Stationair toerental590 +/- 20 tpm
Draairichting injectiepomprechtsom gezien vanaf de aandrijfzijde
Maximum afgesteld toerental4200 tpm
Klepspeling inlaat en uitlaat0.25 mm warm of koud
Aanhaalmomenten
Specifieke aanhaalmomenten in Kgf m
Hoofdlagerkappen13.8
Drijfstangkappen3.5
Vliegwiel op krukas8.5-9.0 (bouten verlijmen)
Drukgroep op vliegwiel2.48-3.04
Cilinderkop 5/16 UNF 0f M82.4
Cilinderkop ½ UNF12.5 in drie sessies
Carterbouten1.65
Tuimelaaras-bouten 5/16 UNF of M82.4
Tuimelaaras-bouten ½ UNF12.5 in 3 sessies
Startklauw op krukas27.6
Algemene aanhaalmomenten in Kgf m
M5
M6
M8
M10
M12
M14
M16
¼ UNC/UNF
5/16 UNC/UNF
3/8 UNC/UNF
7/16 UNC/UNF
1/2 UNC/UNF
5/8 UNC/UNF
0.6
0.9
2.5
4.5
9.0
10.5
18.0
0.9
2.4
3.9
7.8
9.0
13.6