Diameter hoofdlagertap |
63.487-63.500 mm |
Diameter drijfstangtap |
55.500-55.513 mm |
Radiale speling hoofdlagers |
0.010-0.048 mm |
Radiale speling drijfstanglagers |
0.015-0.055 mm |
Axiale speling middelste hoofdlager |
0.10-0.20 mm |
Axiale speling drijfstanglagers |
0.15-0.36 mm |
Ondermaat hoofdlagers |
0.254 mm (0.010”) of 0.508 mm (0.020”) |
Ondermaat drijfstanglagers |
0.254 mm (0.010”) of 0.508 mm (0.020”) |
Overmaat zuigers |
0.254 mm (0.010”) of 0.508 mm (0.020”) |
Lengte pistonpennen |
60.00-60.50 mm |
Diameter pistonpennen |
23.995-24.000 mm |
Speling pistonpen in zuiger |
0.006-0.015 mm |
Speling onderzijde zuiger in boring |
0.020-0.065 mm op 10 mm van onderzijde zuiger |
Breedte 1e compressieveer |
t/m MY 1998 |
1.21-1.23 mm |
v.a. MY 1999 |
1.17-1.19 mm |
|
Breedte 2e compressieveer |
1.478-1.490 mm |
Breedte olieschraapveer |
3.000 mm |
Slot 1e compressieveer in boring |
0.30-0.50 mm |
Slot 2e compressieveer in boring |
0.40-0.65 mm |
Slot olieschraapveer in boring |
0.38-1.40 mm |
Lengte inlaatklep |
116.59-117.35 mm |
Lengte uitlaatklep |
116.59-117.35 mm |
Zittinghoek inlaatklep |
t/m MY 1998 |
46.0-46.5 graden |
v.a. MY 1999 |
45.0-45.5 graden |
|
Zittinghoek uitlaatklep |
t/m MY 1998 |
46.0-46.5 graden |
v.a. MY 1999 |
45.0-45.5 graden |
|
Klepdiameter inlaatklep |
39.75-40.00 mm |
Klepdiameter uitlaatklep |
34.226-34.480 mm |
Klepsteeldiameter inlaatklep |
8.664-8.679 mm |
Klepsteeldiameter uitlaatklep |
8.651-8.666 mm |
Klepsteelspeling inlaatklep |
0.025-0.066 mm |
Klepsteelspeling uitlaatklep |
0.038-0.078 mm |
Lichthoogte inlaat en uitlaat |
9,94 mm |
Inlaatklep openingsmoment |
t/m MY 1998 |
14° VBDP |
v.a. MY 1999 |
28° VBDP |
|
Inlaatklep sluitmoment |
t/m MY 1998 |
70° NODP |
v.a. MY 1999 |
64° NODP |
|
Uitlaatklep openingsmoment |
t/m MY 1998 |
64° VODP |
v.a. MY 1999 |
72° VODP |
|
Uitlaatklep sluitmoment |
t/m MY 1998 |
20° NBDP |
v.a. MY 1999 |
20° NBDP |
|
Klepveer lengte gemonteerd |
t/m MY 1998 |
40.40 mm bij 29.5 kg |
v.a. MY 1999 |
40.93 bij 29.5 kg |
|
Oliedruk smeeroliepomp |
t/m MY 1998 |
2.50 bar bij 2400 tpm bij warme motor |
v.a. MY 1999 |
3.45 bar bij 2000 tpm bij warme motor |
|